دلواپـس

اینجا مکانی است برای نوشتن از دلواپسی های یک انسان کاملا معمولی!

دلواپـس

اینجا مکانی است برای نوشتن از دلواپسی های یک انسان کاملا معمولی!

طبقه بندی موضوعی

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

بسم الله


جناب آقای هاشمی رفسنجانی اخیرا -در اولین سالگرد انتخابات 92- افاضه نمودند که عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست!

ایشان در جمع دانشجویان و فعالان سیاسی کشور فرمودند: " فکر می­ کنم بستن دریچه­ های اطلاعات و ارتباطات نتیجه ­ای معکوس می ­دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست."


سوال:

آیا جمهوری اسلامی اطلاعات و ارتباطات مفید را فیلتر می کند؟ یا به عبارتی دیگر، آیا هر فیلترینگی قبیح است؟ اگر پاسخ منفی است پس چرا به صورت مطلق و بدون تقیید ذکر نموده اید؟

به گمان نگارنده، این دست سخنان احساسی و تبلیغاتی به درد همان جمع فعالان سیاسی و دانشجویان طرفدار شخص حجت الاسلام [با توجه به منطقی که در آنان سراغ نداریم!] می خورد وگرنه اتفاقا هیچ عقل سلیمی را قانع نخواهد کرد! مخصوصا اینکه نگاهی اجمالی به روحیه ی نقدناپذیری ایشان و رویه ای که در مواجه با مخالف در پیش می گیرند دقیقا عکس سخن ایشان را اثبات می کند! چرا که جناب حجت الاسلام ید طولایی در ساکت کردن مخالف داشته و دارند! (کلیک کنید)

اگر ایشان مخالف فیلترینگ هستند در درجه ی اول نباید از فیلتر شدن سایت ها و وبلاگ هایی که در مخالفت با ایشان قلم میزنند ابراز ناخرسندی نمایند.

البته تجربه ثابت کرده مواردی از این دست (مثل تقبیح فیلترینگ) تا جایی مد نظر آقای هاشمی و همفکرانشان است که به سودشان باشد. همانگونه که در همان سخنرانی، به نقل از ایشان می خوانیم که: " احساسات جوانی و عقل سیاسی در 24 خرداد سال گذشته، روزی را خلق کرد که نا امیدی را از جامعه ایران برکند... حماسه سیاسی 24 خرداد تفسیر عملی آیه «یدخلون فی دین الله افواجاً» در زمان معاصر است... انتخابات 24 خرداد نتیجه آگاهی مردم است."

یعنی چه؟

یعنی مردم در انتخاب های قبل نا آگاه و فاقد عقل سیاسی بودند! چرا که نه تنها چنان کلامی را پس از انتخابات 84 و 88 در تایید انتخاب مردم ندیدیم و نشنیدیم بلکه عملکرد ایشان دقیقا اثبات کننده ی ناخرسندی و بی احترامی نسبت به انتخاب مردم بود.


من از مفصل این قصه مجملی گفتم

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...



پی نوشت:

در انتشار این مطلب کوتاهی نکنید! می خواهیم نقدپذیری جناب هاشمی را محک مختصری بزنیم، شاید موجبات هدایت ما نیز فراهم شد و به افواج آگاهان و دارایان عقل سیاسی پیوستیم!!




صالحه مسلمان
۲۵ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ نظر

بسم الله


سلام آقای رئیس جمهور ِ مردم!


اهانت های جدیدتان رسید! منتقدین جناب عالی اعم از لبو فروش و راننده تاکسی، کم سواد و افراطی و ...، حال عصر حجری شده اند! این قلم را هم به اقلام قبلی اضافه می کنیم و میگذاریم کنج دلمان و باز هم خاموش می مانیم.

آخر می دانید!؟

انتخاب شما به ریاست قوه ی مجریه ی جمهوری اسلامی ایران نتیجه ی ناگزیر ِ تن دادن به دموکراسی است زیرا ما به واسطه ی گناهانمان خود را از موهبت درک حضور امام عصر ارواحنا له الفداه محروم کرده ایم و حال باید خودمان تصمیم بگیریم چه کسی بر ما حکومت کند! و وقتی هم انتخاب کنندگان تخصص انتخاب تخصصی ترین مقام کشور را نداشته باشند و فریب نفاق و دورویی و حیله گری برخی ها را نیز بخورند نتیجه بهتر از این نخواهد بود!

اگر امام زمان (عج) ظاهر بود اما، به مانند معصومینی که حکومت را چند صباحی در اختیار داشتند خود عهده دار انتخاب والیان و فرمانداران میشد و چه بسا سایه ی ذلت بار ریاست جمهوری شما بر سر ملت افکنده نمی گردید.

اما حال که در عصر غیبت به سر می بریم و هیچ طوفانی هم دلمان را نمی لرزاند تا از گناه فاصله بگیریم تا شاید رحمت خدا شامل حالمان گشته و چشممان به جمال بقیه الله عج روشن شود، بناچار به این واقعه ی اسف بار تن می دهیم و رای اکثریت را می پذیریم.

البته من -شخصا- جنابعالی را رئیس جمهور خود نمی دانم و هیچگاه نخواهم دانست. شما رئیس جمهور همانهایی هستید که در جشن سالروز آغاز ریاست جمهوری تان شعار یا حسین میرحسین سر دادند... همانها که -مانند خودتان- رویای پذیرش پدرسالاری نکبت بار امریکا را در سر می پرورانند و ته ِ ته ِ ته ِ خوشی های سطح پایین و پوچشان رقاصی روی پشت بام است!

من رئیس جمهور بی ادب ذلیل نمی خواهم!



بدون شرح:

روحانی در جریان برنامه های انتخاباتی در برنامه ی تلویزیونی انتخاب شما:


"من به جوانان کشورم می‌گویم که اگر در انتخابات پیروز شوم علاقه‌ای به جشن گرفتن برای پیروزی ندارم، بلکه برای شاغل بودن مردم و بهبود و ارتقای رفاه زندگی آنان و رفع غم از چهره کارگران، ایجاد محیطی باصفا و علمی در دانشگاه‌ها و قرار دادن ایران در جایگاه پرغرور در دنیا و در هم شکستن تحریم وایجاد روابط خوب با دنیا و افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد احساس رضایت در مردم جشن خواهم گرفت."

فیلم

صالحه مسلمان
۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۵ نظر

بسم الله


چندی پیش طی گشت و گذار روزانه ی اینترنی، به مطلبی برخوردم که پایگاه خبری 598 نیز تحلیلی درخصوص آن منتشر کرده بود (+). مطلب، یادداشتی بود از یک استاد معماری یا متخصص شهرسازی آلمانی که اسفند سال 92 در همایشی دانشگاهی در ایران شرکت کرده بود.

اد بلکلی، که گویا از کل ایران فقط تعدادی دانشجو و استاد روشنفکر غرب گرای دانشگاه آزاد را دیده، معتقد است راه نجات ایران غربی شدن هرچه بیشتر است. تقصیری هم ندارد! جوی که از ملت ایران به او منتقل شده باعث گردیده چنین طرز تلقی در ذهنش نقش ببندد. اما نکته ی تامل برانگیز و دردناک این ماجرا (و بسیاری ماجراهای مشابه) همین است که در سطور پیشین خواندید: تعدادی روشنفکر غرب گرا...

متاسفانه برخی ایرانی های از همه جا بی خبر عاشق غرب غریبه پرست، وقتی یک نفر خارجی را می بینند چنان دست و پای خود را گم می کنند که ذره ای عزت نفس در وجود خویش باقی نمی گذارند. عکاس امریکایی که پیشتر به ایران سفر کرده و عکس های گرفته شده از ایران و مردمش را در فیس بوک منتشر کرده بود، نمونه ی واضحی از این افراد را معرفی می کرد: وی مکررا از ایرانیانی سخن می گفت که برخلاف دولت ایران هیچ مشکلی با امریکا ندارند و برعکس، عاشق سفر به این کشور هستند!

در مغرضانه بودن مطالبی از این دست تردیدی نیست، اما نمی توان منکر شد که واقعا چنین افرادی -اسیر رنگ و لعاب هوی و هوس های دنیای فانی- نیز در مملکت اسلامی وجود دارند که کعبه ی آمالشان امریکا است!

اما غافل از اینکه امریکا را باید از نگاه خود امریکایی ها تحلیل کرد:


امریکا، جامعه ای رو به زوال به دست خود!

***

حقیقت امریکا!

***


شراب + اسلحه

حقیقت امریکا این است!

***


از طرفی از ممنوعیت اسلحه سخن می گویند و از طرف دیگر از لحاظ فرهنگی شهروندان خود را به سمت خرید اسلحه سوق می دهند!

***


کنگره و اقدام به ضرر دلالان اسلحه؟

حاشا و کلا!

***


قربانیان خشونت ها در امریکا، بدون حامی و دلسوز!

***


صدای انجمن ملی سلاح، از دهان کنگره ی کعبه ی آمال!!

***

انجمن ملی سلاح: ما از حق شما برای شکار هرچه که دلتان می خواهد دفاع می کنیم!

***


زن: الان دیگه احساس امنیت می کنی؟

مرد: مممم حالا که اینو گفتی فکر کنم بهتره برگردم و یه دونه دیگه هم بخرم!

***


مناقشه ی سلاح در امریکا عقلانیت را نشانه رفته است!

***


انجمن ملی سلاح: امیدوارم سلاح ها صدمه ندیده باشند!

***


آنچه در تصویر می بینید: کنگره ی امریکا، بدون توجه به گلوله هایی که از بالای سرشان عبور می کنند!

***


محتوای فیلم های هالیوودی، همجهت با جیب دلالان و فروشندگان اسلحه!

***




انجمن ملی سلاح: خشونت ها ربطی به وجود سلاح در جامعه ندارد، افرادی که مرتکب جنایت می شوند بیماری روانی دارند!

اما آیا کسی تا کنون بررسی کرده است که چرا یک جامعه تا این حد بیمار روانی خطرناک تولید کرده است؟

***


قابل توجه دلباختگان غرب:

به چیزهایی که از قاب ماهواره می بینید زیاد اعتماد نکنید!

صالحه مسلمان
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۵۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر
بسم الله

ظاهرا جناب رئیس جمهور شمشیر را از رو بسته اند! هنوز زخم توافقنامه ی ذلتبار ژنو التیام نیافته که اقدامات ضدفرهنگی دولت، خاطرات تلخ دوران اصلاحات [=افسادات] را بیشتر از پیش در اذهان زنده کرد!

از نظر جناب آقای رئیس جمهور، ویدئو، ماهواره، اینترنت و موبایل نه تنها تاثیری در ایمان جوانان نداشته بلکه حضور آنها در مساجد و محافل و راهپیمایی‌های انقلابی بیشتر شد و در جبهه‌ها نیز افتخار آفریدند. +

از ایشان سوال می کنم:

جنابعالی مصادیق ایمان یا بی ایمانی را در چه می بینید؟ تا کنون ساعاتی از روز را در شبکه های اجتماعی گذرانده و پای صحبت جوانان تماما با ایمان!! مشغول در فضای مجازی نشسته اید؟
تا کنون چقدر دقت کرده اید که دغدغه های بخش قابل توجهی از جوانان جامعه ی ما دقیقا همان است که از دهان متعفن ماهواره ها خارج می شود؟ چقدر از دین گریزی جوانانی خبر دارید که اسیر افسون ماهواره شده اند؟
تا کنون متوجه شده اید که دغدغه ی تعداد کثیری از جوانان ایرانی خارج از محدوده ی عمل زیبایی و پارتی و مد و مدگرایی نیست؟
شما اصلا به این مسائل فکر هم می کنید؟

رئیس جمهور
بگذریم!

آقای رئیس جمهور!

بهتر است دیگر از جو تبلیغات و سخنرانی های انتخاباتی خارج شوید! صحبت هایی که فقط به درد جلب رای می خورد را کنار بگذارید! لااقل از لباستان حیا کنید!

کسی نمی خواهد مردم را به زور به بهشت بفرستد، اما حداقل می توان مانع جهنمی شدن آن ها شد؛ نمی توان؟

اگر به علما و کارشناس های مذهبی اعتماد ندارید (که ندارید!) حداقل به متخصصین امر روانشناسی و جامعه شناسی اعتماد کنید!

آمارهای طلاق و خطرات دوستی های قبل از ازدواج (که به سنین ابتدایی رسیده اند!) را ببینید! آمار تجاوز و خشونت و قتل و دزدی را ببینید! اکثر قریب به اتفاق کارشناس های مجرب و متخصص، ریشه ی این مسائل را القائاتی می دانند که از طریق شببکه های ماهواره ای بر ذهن جوان ایرانی تاثیر می گذارد. البته شاید از نظر جنابعالی علت این مسائل چیزی غیر از ماهواره باشد! اما بهتر است بدانید دشمن ما خود اعتراف کرده است که از طریق ماهواره، برای ملت ما برنامه ها دارد!

آقای رئیس جمهور!

من می دانم که می دانید!!
می دانم که خودتان هم حرفهای خودتان را قبول ندارید!
می دانم که وجهه ی اعتدالی شما بسیار ارزشمندتر از ایمان و اعتقادات جوانان کشور است که برای مخدوش نشدن این چهره ی "..." پسند، حاضرید ارزشهای دینی و ملی را هم فدا کنید!

اما توصیه می کنم مواظب باشید شما هم مانند روسای جمهور پیشین فریب نخورید: رای دهندگان شما فقط آنهایی نیستند که اطرافیان مغرضتان به شما گفته اند!
ساده تر بگویم: غیر از جماعت بی بند و بار -که خیلی احتیاط می کنید تا به تریج قبایشان برنخورد- افراد دیگری هم بودند که به شما رای دادند و اتفاقا تعدادشان بیشتر از چیزی است که فکر می کنید.

کاری به اعتقادات شخصی شما ندارم. خدا را در نظر بگیرید یا نگیرید، به خودتان مربوط است. اما حداقل هوای باقی رای دهندگانتان را داشته باشید تا بیشتر از این از محبوبیتتان کاسته نشود!

می خواستم بگویم: "مواظب باش آقای رئیس جمهور"! نگران شدم که مبادا زبان من برای شما نا آشنا باشد! ناگزیر فریاد می زنم: واچ آوت مستر پرزیدنت!

والسلام!





من یارانه بگیر هستم!

افراطی، بی سواد، فقیر...

باز هم فحش جدید بلدی، بده!

من یارانه می گیرم!

بگذار مولوی عبدالحمید لبخند بزند

بگذار سربازان اهل سنت آزاد شوند

خون گروهبان شیعه کافیست!

بگذار علی خلیلی بمیرد، تو پیامکت را بده!

بگذار عفت خانم از یارانه انصراف بدهد

مهدی حاج اقا خاطره هم بگوید کی بود کی بود من کرسنت نبودم

صدا و سیما نگذارد کسی از ژنو انتقاد کند و برای لوسی و آوازه و محسن برنامه زنده و تیزر برود

با لهجه ها بازی کن تا کسی یاد حرف هایش نیافتد

ظریف با جان کری دستشان توی یک دست باشد

حتما پدر زن خاتمی مهمتر از علی خلیلی است والا همه می آمدند!

بگذار رهبری از فرهنگ بگوید و ارشاد لبیک بگوید به فاحشه های فاضله

بگذار مردم سراغ احمدی نژاد را بگیرند

و مشایی پزش را بدهد

و حاج آقا خاطره هایش را بلغور کند

و تو روز فناوری هسته ای را تبریک نگویی

و بجای راهیان نور بروی راهیان دور یک جایی توی کیش و شمال

بگذار فاطمیه برای تو یک شب باشد

بگذار مردم را به انصراف از یارانه تحمیل کنی و خودت سونا و جکوزی 7 میلیاردی پاستور را تن بزنی

بگذار ما به درد خود بمیریم

امید مال تو ، آرزو مال ما!

آقای مچکریم...
صالحه مسلمان
۱۰ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۸ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۱ نظر